diumenge, 17 de juliol del 2011

Pintura

  


Elements "Integració" Tècnica mixta sobre fusta,
78 x 86 cm.


Anahat, oli sobre paper, 56 x 84 cm.


                            Buit, tècnica mixta sobre paper,
                                           40 x 60 cm.


                                              Viatge, oli sobre paper
                                                       25 x 69 cm.



Ascendint, oli sobre paper,
25 x 69 cm.

 

Transformació, oli i vernís sobre tela,
50 x 100 cm.

 

Terra "transformació" Tècnica mixta sobre tela,
80 x 80 cm.


Transformació II, oli sobre paper,
59 x 39 cm.


Transformació "rosa"
oli sobre paper, 12 x 22 cm.


Lliri, oli i vernís sobre paper, 76 x 104 cm.


Integració, oli i vernís sobre tela, 114 x 146 cm.



Vegetal "sincronisme" oli i vernis sobre tela,
50 x 65 cm.


Expansió, oli sobre tela,
50 x 100 cm.


En procés, Tècnica mixta sobre paper,
52 x 86 cm.


Entenc l'art com quelcom que es manifesta dins d'un context determinat, en un procés obert, viu, en el qual s'hi esdevé un fil conductor que va prenent cert sentit, mostrant alguna cosa que mai es pot arribar a agafar del tot. Sempre resulta un anar cap a ... mai un arribar de manera definitiva.

Considero la pintura com un llenguatge en si mateixa. La entenc com un convit a desfer-s'he de la necessitat d'obtenir certeses, un convit a permetre's anar més enllà de lo racional, permetent que sigui l'obra la que ens comuniqui, la que se'ns reveli.





A la pintura li és favorable disposar d'espai  per créixer, per desenvolupar-se, per tal de poder evolucionar.

Quelcom d'importància per a mi es manifesta en l'acte creatiu, la meva tasca principal consisteix en mimar-n'he el contingut que s'hi esdevé i acompanyar-lo amb els propis recursos. Un procés de certa depuració, en el qual intento copsar allò essencial.

Anar més enllà de la figuració, m'ha permès endinsar-me en territoris desconeguts. Una certa dosi de risc em resulta motivadora a l'hora de crear, així com també permetre'm estar en el buit, sense tenir urgència pels resultats, deixant partir condicionants externs que puguin estar limitant l'obra.

M'interessa el concepte de la integració, Així com soms matèria, soms també esperit, fent conscient la present relació existencial porto a terme el procés creatiu amb tota la gama de matisos que s'hi presenten.

La paraula transformació defineix en part la meva obra, la qual em serveix com a referent, cada registre m'ès una pista per a la següent exploració, conté en si mateixa petites respostes que em porten a fer-m'he noves preguntes.

En el temps que dedico a l'agricultura m'impregno de tot el que m'envolta.
La proximitat amb la terra i els elements de la natura tenen una intensa influència sobre el contingut de les meves obres. 
Els elements s'hi fan presents, és en la present relació on posteriorment m'interesso pel concepte de la "integració" al contemplar que la transformació i la integració és manifesten d'un manera molt propera en els cicles de la natura.




Transformar e integrar, dos conceptes vinculats d'alguna manera a la mateixa definició d'allò vital, dos conceptes que m'acompanyen en referència a lo artístic i en lo personal.
Crear, em resulta una manera de sanar, d'integrar, de renovar-m'he, de retrobar aquelles parts adormides en mi i despertar-n'he el contingut.

En referència a la pintura i a les arts en general, vaig qüestionar-m'he quin en podia ser el seu sentit original, veient que allò que insinuen, ja hi és contingut a la natura.

Comprenc que aquesta aproximació a lo essencial que contenen les arts, en ocasions i en determinats contextos pot resultar indispensable ja que sovint no vivim del tot presents en la nostra part més íntegre i ens podem despistar en passatges de certa absència i desconnexió, n'és llavors quan el seu missatge pot esdevenir un recurs capaç d'il.luminar-nos.
A la vegada, trobo cert valor, en la manera de fer-ho arribar, en  les característiques i virtuts del llenguatge en si, en el "com" s'expressa.  


L'experiència viscuda i la riquesa que he anat trobant en lo creatiu  m'han despertat l'interès pels beneficis i les múltiples possibilitats que ofereixen les arts i la transdisciplina artística (art teràpia) tan en el propi procés personal, com pel que fa a l'acompanyament terapèutic a persones, acompanyant-les en el reconeixement del seu potencial creatiu.

Les diferents disciplines artístiques són com branques d'un mateix arbre, diferents maneres d'expressar, de manifestar, potser en el fons, una mateixa cosa. Conèixer-les i experimentar-les pot esdevenir enriquidor i alhora complementari.


Després d'haver coincidit amb l'artista i art terapeuta, Lluís Peñaranda, he dedicat tres anys a formar-m'he i a profunditzar amb l'art teràpia transdisciplinaria (formació realitzada a ISPA: institut de sociologia i psicologia aplicades, Barcelona)


 
Exposició treball fotogràfic,
Art teràpia (Can Serra)


  

Durant aquest període he aportat l'art teràpia en diversos col.lectius socials, realitzant diversos projectes art terapèutics, creant espais de possibilitat i creació, fomentant el valor de la Creativitat i oferint-la com a un recurs multidisciplinari a l'abast de tots els públics. 





Taller art terapèutic "Al Trampolí"
La Bisbal d´Empordà, 2014.





 He participat com a tallerista dins de les trobades internacionals realitzades a Grècia, Edimburg i Portugal, organitzades per la plataforma "4 Arts" En l'actualitat, amb representació a Barcelona.

L'art, ens ofereix un espai de salut on poder retrobar-nos amb les nostres parts més integres, més genuines. Ens convida al descobriment de noves formes, esdevé en si un recurs humà de gran valor.

Amb el temps vaig comprenent que no es tracta tan de buscar grans respostes, sinó de reconèixer certs recursos i aptituts ja existents en cadascú de nosaltres, fent-s'he amic de la mateixa pregunta. Permetent-s'he el descobriment, traient-n'hi el màxim partit per tal de ser capaç de conviure amablement amb l'enigma existencial.
Un enigma que batega persistenment en lo vital.
Un enigma, que de vegades es presenta en forma de dificultat i d'altres en forma de confluència, però que per sobre de tot esdevé aprenentatge.

            


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada